زندگی در آلمان

زندگی در آلمان

آلمان در میان بسیاری از ملیت ها به ‌عنوان یک کشور محبوب برای مهاجرت شناخته می‌شود.

 در ادامه مطلب، به بررسی ویژگی‌ ها و شرایط زندگی در آلمان پرداخته و با قوانین آلمان، فرهنگ آلمان، مزایا و معایب آلمان بهتر آشنا می‌شویم، تا برای مهاجرت به آلمان آمادگی بیشتری کسب نماییم.

آلمان یکی از کشورهای اروپایی مهاجر پذیر است که ایرانیان زیادی برای اخذ ویزا آن را انتخاب می نمایند.

اکثر شهرهای آلمان برای داشتن یک زندگی خوب و رضایت بخش مناسب هستند و افراد برای زندگی در آلمان می توانند شهرهایی مانند برلین، هامبورگ و فرانکفورت را انتخاب نمایند.

ایالت نوردراین وستفالن با حدود 17 میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین ایالت آلمان است و ایالات بایرن با 12 میلیون نفر و ایالت بادن-وورتمبرگ با 10 میلیون نفر جمعیت در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. همچنین ایالت‌های برمن و زارلند، کم جمعیت ‌ترین ایالت‌های آلمان محسوب می‌شوند.

سیستم آموزشی آلمان بسیار باکیفیت بوده و مهم ‌تر از همه رایگان است، که به احتمال زیاد مجبور نیستید برای دانشگاه، شهریه‌ای پرداخت نمایید، و شاید تنها چند صد یورو در هر ترم برای شما هزینه داشته باشد

سخت ترین قدم، اولین قدمه!
مسیر زندگیتو عوض کن...

اطلاعات کلی درباره آلمان

پایتخت آلمان

برلین(Berlin)

زبان های رسمی آلمان

انگلیسی، فرانسوی

زبان اصلی آلمان

آلمانی

سیستم حکومتی آلمان

فدرال پارلمانی

جمعیت آلمان در 2024

نزدیک به 90 میلیون نفر

آب و هوای آلمان

چهار فصل

دین اصلی آلمان

مسیحیت

واحد پول آلمان

یورو

هزینه های زندگی در آلمان

علیرغم این واقعیت که آلمان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است، هزینه های زندگی در آلمان آنطور که انتظار می‌رود، بالا نیست. زندگی در آلمان ارزان‌تر از انگلیس، دانمارک، نروژ، فرانسه یا هلند می باشد. به طور کلی، آلمان در مقایسه با میانگین هزینه های زندگی در اروپا، کشور گرانی محسوب نمی‌شود.

در کشور آلمان به سختی می‌توان با کمتر از 1000 یورو در ماه زندگی کرد و این رقم در شهرهایی که اجاره خانه در آن بالا است، به 1500 تا 2000 یورو در ماه می‌رسد. با توجه به رایگان بودن هزینه تحصیل در آلمان، دانشجویان معمولاً می‌توانند با حدود 800 یورو در ماه، هزینه ‌های زندگی خود را در ماه پوشش دهند.

هزینه های زندگی در آلمان به یورو (ماهانه)

اجاره خانه در آلمان

500 تا 1000

امکانات رفاهی آلمان

200 تا 500

هزینه خورد و خوراک در آلمان

100 تا 500

بیمه درمانی در آلمان

100 تا 200

هزینه تفریح در آلمان

50 تا 200

بهترین شهر آلمان برای زندگی

آخن

Aachen

ارزان‌ترین شهر آلمان برای زندگی

فرانکفورت

Frankfurt

پایتخت بانکی اروپا

هامبورگ

Hamburg

دومین شهر بزرگ آلمان

بهترین شهر آلمان برای کار

برلین

Berlin

پایتخت آلمان

مونیخ

Munich

گران‌ترین شهر آلمان برای زندگی

درآمد بالای شهروندان

دوسلدورف

Düsseldorf

مرکز کسب ‌و کار استارتاپ ها

بهترین شهر آلمان برای خانواده‌ ها

مونیخ، بهترین شهر آلمان برای خانواده ها است. این شهر از نظر جنبه‌های آموزشی، کار، مقرون به ‌صرفه بودن هزینه‌ ها، امنیت، اوقات فراغت و غیره برای خانواده‌ها بسیار مناسب است.

ارزان‌ترین شهر آلمان

ارزان‌ترین شهر آلمان

بوخوم

(Bochum)

کیل

(Kiel)

سیگن

(Siegen)

ینا

(Jena)

اسنابروک

(Osnabrück)

برمن

(Bremen)

کار در آلمان

نرخ بیکاری در آلمان در سال 2023، 6 درصد گزارش شده که نشان می‌دهد تعداد افراد بیکار در این کشور، بسیار کم بوده و فرصت‌های زیادی برای کار در آلمان وجود دارد.

در حال حاضر، حداقل دستمزد در آلمان ۱۲ یورو در ساعت گزارش شده‌ است. حداقل دستمزدها در آلمان از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳ به طور متوسط ​​10 یورو در ساعت بوده است که به بالاترین حد خود یعنی ۱۲ یورو در ساعت رسیده است. به‌طور کلی، متوسط درآمد ناخالص در آلمان در فوریه ۲۰۲۳ بالغ بر 54 هزار یورو در سال گزارش شده است.

تحصیل در آلمان

دانشگاه‌های متعددی در آلمان وجود دارند که در فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر رتبه‌بندی می‌شوند. تحصیل در آلمان در برخی از دانشگاه‌ها رایگان است، به همین دلیل تقاضا برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان افزایش یافته است. به‌ علت کیفیت بالای آموزشی، وجود بورسیه‌ تحصیلی آلمان، تحصیل رایگان آلمان و تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان و وجود برترین دانشگاه‌ های آلمان، باعث شده تا دانشجویان خارجی به تحصیل در آلمان علاقه مند شوند.

دانشگاه‌های آلمان، از استانداردهای جهانی برخوردار بوده و مدارک آلمان، مورد تایید کارفرمایان سراسر دنیا قرار گرفته است. هزینه تحصیل در آلمان، بسته به دانشگاه مورد تحصیل و رشته تحصیلی و زبان تحصیل، متفاوت خواهد بود.

مزایا و معایب زندگی در آلمان

مزایا و معایب زندگی در آلمان

اگرچه کشور آلمان جزو بهترین کشورهای دنیا برای زندگی محسوب می‌شود. اما در نظر داشته باشید که زندگی در آلمان، مانند تمام کشورهای دیگر، یک سری مزایا و معایبی دارد. در ادامه به بررسی مزایا و معایب زندگی در آلمان خواهیم پرداخت:

مزایای زندگی در آلمان

معایب زندگی در آلمان

فرهنگ زندگی در آلمان

آشنایی با فرهنگ مردم آلمان یکی از مواردی است که حتما باید در نظر داشته باشید. بسیاری از آلمانی‌ها وقت‌شناسی را در اولویت زندگی خود قرار می‌دهند. مردم آلمان معمولاً صرفه ‌جو هستند، عاقل بوده و به حریم خصوصی یکدیگر به شدت احترام می‌گذارند و معمولاً ساختار و قوانین جامعه را محترم می‌ شمارند. نکته مهمی که باید درباره فرهنگ آلمان بدانید، این است که از ساکنان انتظار می‌رود به نظم و ساختار جامعه احترام بگذارند.

مقالات مرتبط : ویزای توریستی به آلمان

قوانین زندگی در آلمان

  1. هر فرد بالای 16 سال در آلمان، باید دارای مدرک شناسایی معتبر باشد. افراد دارای تابعیت آلمان یا اتحادیه اروپا، باید پاسپورت معتبر داشته باشند و همچنین افرادی که شهروند کشورهای اتحادیه اروپا نیستند، باید پاسپورت معتبر ارائه دهند.
  2. در کشور آلمان، هر خانوار باید برای تأمین مالی شبکه‌ های پخش رادیو تلویزیونی سهمی بپردازد. این هزینه 18 هزار یورو در ماه است و فقط یک ‌بار برای هر خانوار پرداخت می‌شود.
  3. اگر با خرید ملک در آلمان صاحب خانه شده اید، مالیات در آلمان پس از گذشت مدت زمان مشخصی به شما تعلق می‌گیرد.
  4. آلمانی‌ها به وقت شناسی اهمیت می‌دهند و از مردم انتظار دارند که به موقع برای قرار ملاقات‌ها و جلسات حاضر شوند. دیر رسیدن می‌تواند به عنوان بی‌احترامی تلقی شود و ممکن است به اعتبار حرفه‌ای یا شخصی شما آسیب برساند.
  5. آلمانی‌ ها به پایبندی قوانین و مقررات معروف هستند. پیروی از قوانین و رویه ها در آلمان برای جلوگیری از بروز مشکل یا توهین به دیگران بسیار مهم است.
  6. آلمان از نظر محیط زیست بسیار فعال است و قوانین سختگیرانه ای برای دفع زباله دارد. مهم است که زباله‌های خود را به درستی جدا کنید و تا حد امکان بازیافت نمایید.
  7. آلمانی‌ ها پرداخت‌های نقدی را نمی‌پسندند، بنابراین داشتن کارت اعتباری و استفاده از آن برای خرید بسیار مهم است.
  8. در مناطق مسکونی، قوانین سختگیرانه ای درباره میزان سر و صدا در ساعات خاصی از روز، به ویژه در عصرها و آخر هفته ها وجود دارد. بنابراین مهم است که به همسایگان خود احترام بگذارید و سطح سر و صدا را در این مواقع پایین نگه دارید.
  9. آلمانی ها برای فضای شخصی خود ارزش قائل هستند و ممکن است هنگام تماس فیزیکی، با افرادی که به خوبی نمی‌شناسند، احساس ناراحتی کنند. مهم است که به مرزهای شخصی یکدیگر احترام بگذارید و قبل از شروع تماس فیزیکی، اجازه بگیرید.
  10. در حالی که آلمانی‌ها برای کار سخت ارزش قائل هستند، تعادل بین کار و زندگی را در اولویت قرار داده اند. بنابراین مهم است که از تعطیلات خود استفاده نمایید و ساعات طولانی، کار نکنید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

به نقل از سایت : expatica 

LIFESTYLE

What better way to make the most out of living in Germany that getting out there and exploring everything it has to offer? Whether you’re looking for the ultimate days out with the kids, or planning your next German dinner party at home, our expert lifestyle guides have all the information you need.

 

سخن پایانی

مهاجرت به آلمان برای زندگی، به معنای داشتن شانس زندگی در یکی از توسعه یافته ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان است. با این حال، مانند هر جای دیگری، همیشه چند توصیه وجود دارد که می‌تواند کار را برای شما بسیار آسان‌تر کند. مطالب گفته شده در این مقاله، برای افرادی است که قصد زندگی در آلمان و اخذ ویزای آلمان را دارند.

آلمان با قرارگیری در حوزه شنگن و به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا و تحصیل رایگان در آلمان و نیاز بالای بازار کار آلمان به نیروی کار متخصص، شرایط مناسبی برای علاقه مندان به تحصیل و زندگی در آلمان را به وجود آورده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به آلمان، می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی پارس رادین گیتی اسپادانا تماس حاصل فرمایید و از مشاوره صفر تا صد رایگان ما بهره مند شوید.

سوالات متداول

سوال هایی که شاید تو ذهن شما هم باشه!
با ما تماس بگیرید

02191013727

1.شرایط زندگی در آلمان به چه صورت است؟

زندگی در آلمان به دلیل کیفیت بالای زندگی، اقتصاد قوی، فرصت‌های کاری زیاد و درآمد بالا، شرایط بسیار خوبی دارد.

2.کدام شهر آلمان بیشترین مهاجر را دارد؟

شهر فرانکفورت دارای بالاترین تعداد مهاجر به کشور آلمان است.

3.دین مردم آلمان چیست؟

دین اکثریت مردم آلمان، کاتولیک (%۳۴)، پروتستان (%۳۴)، مسلمان (%۴) و مابقی بدون وابستگی به دین خاصی (%۲۸) می باشند.

4.بهترین شهرها برای زندگی در آلمان، چه شهرهای هستند؟

بهترین شهرها برای زندگی در آلمان، شهرهای مونیخ، فرانکفورت، برلین و هامبورگ هستند.

5.شرایط کار برای زندگی در آلمان به چه صورت است؟

کارفرمایان آلمانی عالی‌ترین مزایا، امنیت شغلی و بیشترین میزان پرداختی حقوق را دارند. آنها ساعت کاری را تقلیل داده‌ و روزهای تعطیلات را به 40 روز در سال رسانده اند.

فهرست مطالب

عضویت در خبرنامه

مقالات مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *