ویزای اکسپرس اینتری (Express Entry)

ویزای اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری (Express Entry) یا EE یکی از انواع ویزا جهت مهاجرت به کانادا است. ارائه ویزای اکسپرس اینتری از سال ۲۰۱۵  توسط دولت کانادا شروع شده است و جهت پذیرش نیروی کار استفاده می شود. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا هستید و سوالاتی در مورد ویزای اکسپرس اینتری (Express Entry) دارید، مطالعه این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

این سیستم جدید که برای ویزای نیروی کار پایه گذاری شده است، اکسپرس اینتری (Express Entry) که ترجمه ورود سریع است، نام گذاری شده است. واجدین شرایط می توانند در کمتر از ۶ ماه تمام مراحل مهاجرت به کانادا را طی کنند.

برای اقدام جهت دریافت این ویزای کانادا واجدین شرایط با تشکیل یک پروفایل ثبت نام می کنند. اگر به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق ویزای اکسپرس اینتری هستید باید اطلاعات خود را وارد کنید تا دولت کانادا شما را امتیاز بندی کند. اگر بتوانید حد نصاب نمره اعلام شده توسط اداره مهاجرت کانادا را دریافت کنید، ویزای کار کانادا در کمترین زمان به شما داده می شود. همچنین پس از مدتی کوتاه می توانید اقدام به دریافت اقامت دائم کانادا کنید که احتمالا هدف اصلی شما نیز هست.

از مزایای راه اندازی این سیستم کوتاه تر شدن مدت بررسی پرونده ها است. تا پیش از این افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق تخصص شغلی خود بودند، باید سال ها در نوبت قرار می گرفتند تا پرونده آن ها توسط اداره مهاجرت کانادا مورد بررسی قرار گیرد. امروزه اما این پروسه حداکثر ۶ ماه طول می کشد.

ثبت درخواست ویزای اکسپرس اینتری

پس از ثبت مشخصات، شما بر اساس تخصص و شرایطی که دارید، توسط سامانه هوشمندی رتبه بندی خواهید شد. این لیست نیروی کار برای کارفرمایانی که به دنبال جذب نیروی کار خارجی هستند به نمایش در می آید. پس هرچه امتیاز بیشتری کسب کنید، شانس دیده شدن و پذیرفته شدن شما بیشتر خواهد بود.

اگر یکی از کارفرمایان به حضور شما نیاز داشته باشد، از شما دعوت به همکاری می کند. در این صورت شما می توانید جهت اخذ ویزای کاری و اقامت کانادا اقدام کنید.

اگر قصد مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور را دارید، شاید یکی از این دو روش نیز برای شما مناسب باشد:

سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری

معیارهایی جهت نمره دهی به شما در سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) وجود دارد. این نمرات بر پایه ۳ فاکتور اصلی داده می شود:

 

  • Core Human Capital factors :

     که به بررسی ویژگی های شخصی شما و همراهتان می پردازد. ویژگی هایی مثل سن، تحصیلات، تسلط بر هر یک از زبان های انگلیسی و فرانسوی و ...

    افراد مجرد حداکثر می توانند در این بخش ۵۰۰ امتیاز و افراد متاهل ۴۶۰ امتیاز دریافت کنند. ۴۰ امتیاز باقی مانده نیز با توجه به ویژگی های همسر متقاضی داده می شود.

  • transferability factors :

    این فاکتور قرار است میزان توانمندی شما در محیط کار را مورد سنجش قرار دهد. برای کارفرمایان مهم است که آیا شما توانایی برقراری ارتباط مفید و پیاده کردن و به اشتراک گذاشتن دانسته های خود در فضای کاری را دارید یا نه.

    حداکثر امتیازی که می توانید در این بخش کسب کنید ۱۰۰ امتیاز است که هیچ ارتباطی با وضعیت تاهل شما ندارد. از همین رو در این جا مهارت های احتمالی همسر شما نمی تواند امتیاز مثبتی در اخذ ویزای اکسپرس اینتری به حساب بیاید.

  • Additional Points :

    امتیازاتی هم مازاد بر توانایی های شما در اخذ ویزای اکسپرس اینتری موثر است. اگر گواهی PNP از یکی از استان ها داشته باشید یا از یک کارفرمای معتبر در کانادا پیشنهاد شغلی دریافت کنید، ۶۰۰ امتیاز اضافی بدست خواهید آورد.

     


 

در ادامه فاکتور های امتیاز دهی هر گروه را به تفکیک ویژگی برای شما آورده ایم تا اگر به دنبال مهاجرت به کانادا و اخذ ویزای اکسپرس اینتری (Express Entry) هستید، بتوانید امتیاز خود را به راحتی محک بزنید:

فاکتور اول (Core Human Capital factors)

سن متقاضی متاهل  متقاضی مجرد
کمتر از ۱۸ سال ۰ ۰
۱۸سال ۹۰ ۹۹
۱۹ سال ۹۵ ۱۰۵
۲۹ - ۲۰ سال ۱۰۰ ۱۱۰
۳۰ سال ۹۵ ۱۰۵
۳۱ سال ۹۰ ۹۹
۳۲ سال ۸۵ ۹۴
۳۳ سال ۸۰ ۸۸
۳۴ سال ۷۵ ۸۳
۳۵ سال ۷۰ ۷۷
سن متقاضی متاهل متقاضی مجرد
۳۶ سال ۶۵ ۷۲
۳۷سال ۶۰ ۶۶
۳۸ سال ۵۵ ۶۱
۳۹ سال ۵۰ ۵۵
۴۰ سال ۴۵ ۵۰
۴۱ سال ۳۵ ۳۹
۴۲ سال ۲۵ ۲۸
۴۳ سال ۱۵ ۱۷
۴۴ سال ۵ ۶
۴۵ سال و بیشتر ۰ ۰
تحصیلات متقاضی متاهل متقاضی مجرد
کمتر از دیپلم ۰ ۰
دیپلم دبیرستان ۲۸ متقاضی - ۲ همسر ۳۰
دوره یک ساله پس از دیپلم ۸۴ متقاضی - ۶ همسر ۹۰
دوره دو ساله پس از دیپلم ۹۱ متقاضی - ۷ همسر ۹۸
دوره سه ساله یا بیشتر ۱۱۲ متقاضی - ۸ همسر ۱۲۰
دو مدرک تحصیلی پس از دیپلم که حداقل یکی از آنها در یک دوره سه ساله باشد ۱۱۹ متقاضی - ۹ همسر ۱۲۸
کارشناسی ارشد ۱۲۶ متقاضی - ۱۰ همسر ۱۳۵
دکترا ۱۴۰ متقاضی - ۱۰ همسر ۱۵۰
هر مهارت زبان خارجی اول متقاضی متاهل  متقاضی مجرد
CLB3 یا کمتر ۰ ۰
CLB4 ۶ متقاضی - ۰ همسر ۶
CLB5 ۶ متقاضی - ۱ همسر ۶
CLB6 ۸ متقاضی - ۱ همسر ۹
CLB7 ۱۶ متقاضی ۳ همسر ۱۷
CLB8 ۲۲ متقاضی ۳ همسر ۲۳
CLB9 ۲۹ متقاضی ۵ همسر ۳۱
CLB10 یا بیشتر ۳۲ متقاضی ۵همسر ۳۴
هر مهارت زبان خارجی دوم متقاضی متاهل  متقاضی مجرد
CLB3 یا کمتر ۰ ۰
CLB4 ۱ ۱
CLB5 ۳ ۳
CLB6 ۶ ۶

امتیاز های جدول مهارت زبان خارجی اول و دوم، بر اساس سطح شما در هر مهارت نوشته شده است. برای درک بهتر این جدول به مثال زیر توجه کنید:

اگر برای مثال شما (که مجرد هستید) در هر یک از مهارت های نوشتار، خواندن، صحبت کردن و دیداری زبان خارجی اول CLB6 داشته باشید، در مجموع از این آیتم ۳۶ امتیاز کسب خواهید کرد.

نکات دیگری پیرامون زبان اول و دوم کانادا:

  • انگلیسی و فرانسوی زبان های رسمی این کشور هستند. متقاضیان باید با شرکت در آزمون های معتبر، توانایی خود را در ۴ مهارت Reading، Listening، Writing، Speaking نشان دهند تا بتوانند موفق به اخذ ویزای اکسپرس اینتری شوند.
  • تسلط یا عدم تسلط بر زبان خارجی دوم برای همراه فرد متاهل تفاوتی در امتیاز نهایی ندارد.
  • اگر بدنبال کسب امتیاز از  زبان خارجی دوم هستید، توجه کنید که تنها زمانی می توانید امتیاز آن را بدست آورید که در هر چهار مهارت آن به حداقل نمره CLB5 رسیده باشید.
  • اعتبار نتایج هر آزمون زبان ۲ سال است. زمانی که برای دریافت ویزای Express Entry اقدام می‌کنید، نتایج آزمون‌های شما باید هنوز معتبر باشند.
تجربه کاری در کانادا متقاضی متاهل متقاضی مجرد
کمتر از ۱ سال ۰ ۰
۱ سال ۳۵ متقاضی - ۵ همسر ۴۰
۲ سال ۴۶ متقاضی - ۷ همسر ۵۳
۳ سال ۵۶ متقاضی - ۸ همسر ۸۴
۴ سال ۶۳ متقاضی - ۹ همسر ۷۲
۵ سال ۷۰ متقاضی - ۱۰ همسر ۸۰

فاکتور دوم ( transferability factors)

تحصیلات و سطح زبان CLB7 و بالاتر در تمام مهارت‌ها CLB9 و بالاتر در تمام مهارت‌ها
کمتر از دیپلم ۰ ۰
دوره پس از دیپلم ۱ساله یا بیشتر ۱۳ ۲۵
دوره پس از دیپلم 2 ساله و یا بیشتر  ۲۵ ۵۰

سطح زبان و تجربه کار (غیر کانادا)

CLB7 و بالاتر در تمام مهارت‌ها CLB9 و بالاتر در تمام مهارت‌ها
فاقد تجربه کاری ۰ ۰
۱ یا ۲ سال ۱۳ ۲۵
بیش از ۳ سال ۲۵ ۵۰
تحصیلات و تجربه کار در کانادا ۱ سال کار در کانادا ۲ سال کار در کانادا  یا بیشتر
کمتر از دیپلم ۰ ۰
دوره پس از دیپلم ۱ساله یا بیشتر ۱۳ ۲۵
دوره پس از دیپلم 2 ساله و یا بیشتر  ۲۵ ۵۰

تجربه کاردر کانادا و غیر کانادا

۱ سال تجربه کاری کانادا ۲ سال یا بیشتر تجربه کاری کانادا
فاقد تجربه کاری غیر کانادا ۰ ۰
۱ یا ۲ سال تجربه کاری غیر کانادا ۱۳ ۲۵
بیش از ۳ سال تجربه کاری غیر کانادا ۲۵ ۵۰
نمره در همه مهارت‌های زبان خارجی اول CLB5 و بالاتر در تمام مهارت‌ها CLB7 و بالاتر در تمام مهارت‌ها
  ۲۵ ۵۰
 

فاکتور سوم (Additional Points)

موارد دیگری نیز هستند که می توانند بر دریافت امتیاز بیشتر به شما کمک کنند. برخی از مواردی که شانس شما را در اخذ ویزای اکسپرس اینتری و مهاجرت به کانادا افزایش می دهند را در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • اگر خواهر یا برادری دارید که اقامت دائم یا موقت کانادا را داشته باشد، ۱۵ امتیاز به شما تعلق می گیرد.

  • دریافت نمره NCLC7 یا بیشتر در هر ۴ مهارت زبان فرانسه و CLB4 یا کمتر در زبان انگلیسی، به امتیازات شما ۱۵ امتیاز اضافه می کند.

  • دریافت نمره NCLC7 یا بیشتر در هر ۴ مهارت زبان فرانسه و CLB۵ یا بیشتر در زبان انگلیسی، به امتیازات اکسپرس اینتری شما ۳۰ امتیاز اضافه می کند.

  • گذراندن دوره ۱ یا ۲ ساله پس از دیپلم در کانادا، ۱۵ امتیاز به امتیازات شما اضافه می کند.

  • گذراندن دوره ۳ ساله یا بیشتر در کانادا پس از دیپلم  ۳۰ امتیاز مثبت جهت دریافت ویزای اکسپرس اینتری در اختیار شما قرار می دهد.

  • پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای معتبر کانادایی، می تواند ۵۰ یا ۲۰۰ امتیاز (بسته به پیشنهاد شغلی) برای شما داشته باشد.

  • بیشترین امتیازی که از فاکتور سوم می توان کسب کرد، مربوط به اخذ پذیرش از یکی از استان های کانادا جز کبک است. اگر بتوانید این امکان را فراهم کنید، ۶۰۰ امتیاز بیشتر خواهید داشت. این اتفاق شانس شما را در کسب ویزای اکسپرس اینتری بسیار بالا خواهد برد.

اگر فکر می کنید آمادگی، مدارک و شرایط اخذ ویزای اکسپرس اینتری (Express Entry) را دارید، می توانید از طریق لینک زیر فرم مربوط به آن را پر کنید تا اداره مهاجرت کانادا درخواست شما را بررسی کند و بر اساس امتیازتان رده بندی انجام شود: 

همچنین می تونید مدارک خود را برای همکاران ما در پارس رادین بارگذاری کنید. ما مدارک شما را رایگان ارزیابی خواهیم کرد و شما را در جریان نتایج بررسی ها خواهیم گذاشت


با این همه اگر سوالات بیشتری در خصوص ویزای اکسپرس اینتری کانادا دارید، متخصصین ما در پارس رادین آماده پاسخگویی به شما و ارائه خدمات مشاوره ای هستند. کافی‌ست با ما تماس بگیرید.

تماس با ما

  • شماره تماس: 88790181-021
  • شماره تماس: 88791340-021
  • ایمیل: Info@persianradin.com
  • آدرس: تهران، جردن، بلوار آفریقا، خیابان قبادیان شرقی، پلاک ۵، طبقه اول، واحد ۴

صفحات اجتماعی

نمایندگی مراکز

    کلیه حقوق این وبسایت محفوظ و متعلق به شرکت پارس رادین میباشد